VERBERGEN

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadplaag ons cookie beleid voor meer informatie over cookies en hoe u deze kan blokkeren indien u dit zou wensen. Door op de knop 'VERBERGEN' te klikken, of verder te surfen, geeft u aan dat u akkoord gaat met ons beleid hieromtrent.

Klik hier voor onze cookie policy.
BOSA Logo

Waar kan ik terecht als ik een vraag heb FAQ

Deze FAQ omvat enerzijds een aantal vragen en antwoorden naar aanleiding van de lancering van het voordelenplatform Benefits at Work op 8 november 2018 en anderzijds een aantal vragen en antwoorden betreffende het lidmaatschap.

Vragen over het voordelenplatform Benefits at Work

  1. Wat is Benefits at Work?
    Benefits at Work is het voordelenplatform dat in opdracht van de federale overheid gecreëerd werd in samenwerking met het bedrijf Corporate Benefits Benelux uit Hasselt, gespecialiseerd in het zoeken en aanbieden van voordelen.
  2. Welke voordelen vind ik terug op het platform?
    Je vindt er allerhande voordelen terug in verschillende categorieën (vb. reizen, cultuur, ontspanning, mode, elektro en multimedia, gezondheid en wellness,…).
    Het aanbod is vlot raadpleegbaar, zowel op het werk en thuis als mobiel.
  3. Hoe heb ik toegang tot het voordelenplatform?
    Je logt je in via de URL www.fedplus.be. Van daaruit kan je doorklikken naar de voordelen op de blauwe balk ‘Naar Benefits at Work’. Bij je eerste bezoek aan dit platform wordt jou gevraagd je eenmalig te registreren. Na voltooiing van de registratie ontvang je op het opgegeven e-mailadres een activatiecode. Na het invoeren van deze code is je toegang actief en kan je je aanmelden met je e-mailadres en wachtwoord.
  4. Kan ik op het platform de voordelen gemakkelijk terugvinden?
    De voordelen zijn gerangschikt in categorieën en subcategorieën, en via een zoekfunctie kan je gericht zoeken. Bij elk voordeel is duidelijk omschreven wat precies het voordeel is, wat de voorwaarden zijn, en hoe je van het voordeel gebruik kan maken. De mogelijkheden hier zijn:
    -online met een promocode op een webshop
    -door het downloaden van een kortingsbon
    -op vertoon van de fysieke of digitale lidkaart (vb. in een museum)
    -via een online ticketshop of vouchers. Klik hier voor de handleiding over het gebruik van vouchers.
  5. Waar kan ik terecht als ik een vraag heb over de inlogprocedure?
    Daarvoor kan je terecht bij de Benefits at Work Helpdesk via support@benefitsatwork.be of via 011 870 950.
  6. Waar kan ik terecht als ik een vraag heb over een aanbieding?
    Dan kan je terecht bij BenefitsatWork via het contactformulier links onderaan op het voordelenplatform.
  7. Waar kan ik terecht als ik een klacht heb over de dienstverlening?
    Dan kan u terecht bij de FOD BOSA via de URL https://bosa.belgium.be/nl/klachten. U kan eveneens contact opnemen met de dienst FED+ van de FOD BOSA, via het contactformulier op www.fedplus.be.
  8. Blijft de fysieke FED+ kaart geldig?
    Als je nog beschikt over een fysieke kaart kan je ze blijven gebruiken om van het voordeel te genieten bij die partners die de voorlegging van de FED+ kaart vragen.
  9. Wat kan ik doen in geval van diefstal of verlies van mijn FED+ kaart?
    Dan neemt je best contact op met FED+ via het contactformulier op www.fedplus.be.Vermeld of het gaat om diefstal of verlies en vermeld eveneens je geboortedatum.
  10. Waar kan ik met mijn vragen terecht?
    Voor vragen betreffende je lidmaatschap kan je terecht bij FED+ via het contactformulier op www.fedplus.be.
    Voor vragen over de voordelen kan je terecht bij de Benefits at Work Helpdesk via support@benefitsatwork.be of via 011 870 950.
  11. Ontvang ik verder de nieuwsbrief met nieuwe voordelen?
    Vanuit het platform Benefits at Work wordt maandelijks een nieuwsbrief met nieuwe voordelen verstuurd. Als je deze maandelijkse nieuwsbrief wenst te ontvangen, moet je je hiervoor inschrijven. Je kan dat doen vanuit het voordelenplatform.

 

Vragen in verband met het lidmaatschap

  1. Wie heeft recht op de voordelen?
    De voordelen zijn voorbehouden aan de statutaire en contractuele personeelsleden van de diensten die deel uitmaken van het Federaal Administratief Openbaar Ambt en van de federale diensten die onderworpen zijn aan het syndicaal statuut geregeld door de wet van 19 december 1974. Ze blijven na hun pensioen verder recht hebben op de voordelen.
  2. Ik ben recent in dienst getreden bij de federale overheid. Wanneer en hoe zal ik toegang krijgen tot de voordelen?
    Ongeveer 8 weken na je indiensttreding krijg je je FeD-lidmaatschapsnummer toegekend. Je kan het opvragen door een mail te sturen via het contactformulier. Vermeld zeker ook je geboortedatum. Met dit nummer log je in op www.fedplus.be, van waaruit je eenvoudig naar de voordelen kunt gaan. Bij je eerste bezoek aan het voordelenplatform zal je gevraagd worden je éénmalig te registreren. Na voltooiing van de registratie ontvang je op het opgegeven e-mailadres een activatiecode. Na het invoeren van deze code is je toegang actief en kan je je aanmelden met je e-mailadres en wachtwoord. Je kan dan ook je gepersonaliseerde voordelenkaart downloaden via de FAQ vermeld op Benefits at Work.
  3. Ik ben mijn voordelenkaart kwijt. Hoe kan ik een nieuwe kaart bekomen?
    De fysieke kaart is nu vervangen door een digitale. Je neemt het best contact met ons op via het contactformulier op www.fedplus.be om je lidmaatschapsnummer op te vragen. Vermeld bij je contactname zeker je geboortedatum.
  4. Ik heb geen lidmaatschap nummer ontvangen. Wat kan ik doen?
    Contacteer ons via het contactformulier op www.fedplus.be zodat we dit kunnen onderzoeken en u een antwoord bezorgen.
  5. Wat gebeurt er als ik bij een andere federale overheidsdienst ga werken?
    Je behoudt je lidkaart nummer en het recht op de voordelen.
  6. Hoe lang is mijn lidkaart geldig?
    De fysieke lidkaart, die uitgereikt werd tot eind oktober 2018, vermeldt geen einddatum. De geldigheidsduur is dus onbeperkt, zolang je federaal ambtenaar bent of gepensioneerd bent als federaal ambtenaar. De digitale kaart, die je kan downloaden vanop het voordelenplatform Benefits at Work, heeft een geldigheidsduur van 1 jaar. Daarna kan je een nieuwe e-kaart printen of downloaden.
  7. Wat gebeurt er als mijn dienst geregionaliseerd wordt?
    Dan verlies je het recht op de voordelen en wordt je kaartnummer gedesactiveerd. Bij je nieuwe werkgever heb je dan recht op de voordelen die hij aanbiedt.
  8. Ik wil graag ingelicht worden over de nieuwe voordelen.
    Via het voordelenplatform Benefits at Work schrijf je je eenvoudig in op de maandelijkse nieuwsbrief.
  9. Hebben gepensioneerde ambtenaren nog recht op de voordelen van FED+?
    Ja, zij blijven verder van alle voordelen genieten.
Copyright © 2018 FOD Beleid en Ondersteuning  |   Gebruiksvoorwaarden  |   Privacyverklaring  |   Cookiebeleid  |   Toegankelijkheidsverklaring  |   FOD BOSA